Usein kysytyt kysymykset

OP Kulku -palvelu

Mikä OP Kulku -palvelu on?

OP Kulku -palvelu on auton pitkäaikaisvuokrausta yksityishenkilöille ja yrityksille. OP Kulku -palvelun ansiosta et omista autoa, vaikka se onkin täysin sinun käytössäsi. Autohuollot kuuluvat hintaan, joten voit autoilla huoletta.

Palvelun tuottaa Pivo Wallet Oy, joka on osa OP Ryhmää. Vakuutukset myöntää OP Vakuutus Oy.

Mitä OP Kulku -palvelu sisältää?

OP Kulku -palvelussa vuokraat auton käyttöösi pitkäaikaisesti. Yleisimmät sopimusajat ovat 2, 3 ja 4 vuotta. Sopimuksessamme emme veloita aloitusmaksuja, eikä siinä ole poikkeuksellisen suurta viimeistä maksuerää.
 
Voit valita sopimuksesi palvelupaketiksi joko perustason tai Premium-paketin.
 
Perustason pakettiin kuuluu ajoneuvon huollot ja korjaukset. Premium-paketissa saat lisäksi mm. liikenne- ja kaskovakuutuksen, renkaiden vaihtopalvelun ja säilytyksen sekä rajattoman määrän automaattipesuja.

Voiko OP Kulku -palvelun kautta hankkia auton yritykselle?

Kyllä! Sekä yritykset että yksityishenkilöt voivat tehdä leasing-sopimuksen palvelussamme.

Kerryttävätkö palvelumaksut myös bonusta?

OP Kulku on oma palvelukokonaisuus, johon ei sisälly OP Ryhmän asiakasetuja, eikä omistaja-asiakkaan OP-bonuksia.

Mitä vanhalle autolleni tapahtuu?

Autamme sinua myymään nykyisen autosi nopeasti ja vaivatta. Voit ottaa hyvityshinnan suoraan tilillesi käteisenä tai hyödyntää OP Kulku -palveluun osittain tai kokonaan. Hyvityksen käyttäminen OP Kulkuun on kätevä tapa pienentää kuukausimaksua. Ota rohkeasti yhteyttä, autamme sinua pääsemään eroon nykyisestä autostasi.

Kuuluvatko vakuutukset kuukausihintaan?

OP Kulku Premium -palvelu pitää sisällään liikenne- ja kaskovakuutuksen, jonka myöntää OP Vakuutus Oy. OP Kulku -palveluun ei sisälly vakuutuksia. Voit siis valita tarpeesi mukaisesti OP Kulku -palvelun. Palvelu-sivuilta löydät tarkemmat kuvaukset palvelupaketeista sekä vakuutuksien tarkemmat kuvaukset.

Ajoneuvon käyttö

Voinko lainata autoa tutuilleni?

Lyhytaikaisesti kyllä. Samaan talouteen kuuluvat saavat käyttää autoa samoilla ehdoilla kuin palvelun ottajakin.

Voinko asentaa vetokoukun autoon?

Autoa tilattaessa voi valita vetokoukun, mikäli sellainen on mahdollista kyseiseen malliin saada. Vetokoukun ja muiden vastaavien lisävarusteiden jälkiasennus autoihin on kielletty.

Mitä jos ilmoittamani kilometrimäärä / vuosi ylittyy?

Mahdollisista ylikilometreistä perimme maksun sopimuksen päättyessä. Tarvittaessa voit muuttaa vuosittaista kilometrimäärää myös kesken sopimuskauden. Ota tällaisessa tilanteessa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Saanko ajaa autolla Suomen rajojen ulkopuolella?

OP Kulku -palvelun ajoneuvolla saa ajaa pohjoismaissa (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska). Kun viet autoa ulkomaille, ilmoita etukäteen asiakaspalveluun matkasi kohde, matka-aika ja lähtöpäivä, niin toimitamme sinulle green cardin kotiin postitse.

Voinko vaihtaa auton kesken sopimuskauden?

Minimisopimusaika autoa kohden on sivuillamme näkyvä 24 kk. Mikäli haluat vaihtaa autoa erilaiseen joka kuukausi, on OP Kausiauto silloin hyvä ratkaisu. OP Kulku on ihanteellinen 2-4 vuoden ajanjaksolle.

Sähköauton hankintatuki

Mitä OP Kulun malleja hankintatuki koskee?

Hankintatukea saat seuraaviin malleihimme: Nissan Leaf, Hyundai IONIQ, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf, BMW i3 (pl. REX), Volkswagen e-up!.

Voinko saada hankintatukea yritykseni sähköautoille?

Et, sillä hankintatuki koskee vain luonnollisia henkilöitä eikä sitä myönnetä yritysasiakkaille.

Miten saan 2000 euron hankintatuen?

Kun hankit sähköautosi OP Kulun kautta, hoidamme hankintatuen hakemisen Trafilta puolestasi. Kun pyydät tarjouksen, näet hankintatuen vaikutuksen kuukausihinnassa.

Saako OP Kulku –palvelun sähköautoihin hankintatukea?

Kyllä, jos hankit OP Kulku –palvelusta enintään 50 000 euron arvoisen täyssähköauton vähintään kolmen vuoden sopimuksella.

Koskeeko hankintatuki ladattavia hybridejä?

Ei. Hankintatuki on rajattu täyssähköautoihin, joiden ainoa käyttövoima on sähkö. Sen vuoksi esimerkiksi BMW i3 REX-malli ei saa hankintatukea.

Sopimus ja laskutus

Kuka maksaa ajoneuvon ajoneuvoveron?

Asiakas hoitaa ajoneuvoveron maksun itse.

Milloin laskutus käynnistyy?

Laskutus käynnistyy samanaikaisesti kun auto luovutetaan käyttöösi.

Onko palvelumaksuissa korkoja tai muita kuluja?

OP Kulku -palvelussa olevat hinnat ovat lopullisia kuukausihintoja, jotka todellisuudessa maksat palvelusta. Sinulle ei siis tule ylimääräisiä käsittelykuluja tai muita maksuja. Hinnoittelumme ei siis pidä sisällään minkäänlaisia yllätyskuluja.

Huollot ja renkaanvaihdot

Miten renkaidenvaihto hoidetaan?

OP Kulku Premium -palvelussa otamme sinuun yhteyttä kun renkaiden vaihdon aika koittaa.

Kuuluvatko renkaat kuukausihintaan?

Kyllä. Sekä kesä- että talvirenkaat kuuluvat kuukausihintaan.

Missä huollot tehdään?

Lähimmässä autojen virallisessa merkkihuollossa. Sijainti vaihtelee merkkien mukaan.

Kuuluvatko huollot kuukausihintaan?

Kyllä. Auton määräaikaishuollot kuuluvat kuukausihintaan sekä OP Kulku-, että OP Kulku Premium -palvelussa.

Autoni ilmoittaa huoltotarpeesta, miten toimin?

OP Kulku -palvelussa voit itse sopia ja viedä auton sinulle sopivimpaan aikaan viralliseen merkkihuoltoon. OP Kulku Premium -palvelussa me hoidamme puolestasi huoltoajat ja kuljetukset, haemme auton kotioveltasi ja palautamme sen kun auton huolto on tehty. OP Kulku -ajoneuvot huolletaan vain virallisissa merkkihuolloissa.

Viat ja vahinkotilanteet

Akku loppui kesken ajon, mitä teen?

Näinkin voi joskus käydä. OP Kulku Premium -palveluun kuuluu hinauspalvelu myös akun loppuessa. Tiepalvelun numeron löydät auton huoltokirjasta.

Auton kojetaulussa palaa jokin varoitusvalo, mitä teen?

Auton teknisiin ongelmiin saat nopeimmin apua soittamalla kyseisen merkin viralliseen huoltoon. Mikäli vika ilmenee tien päällä eikä matkaa voida jatkaa, voit olla yhteydessä autosi huoltokirjasta löytyvään merkkikohtaiseen tiepalvelunumeroon. Tästä numerosta saat apua, ohjeita ja tarvittaessa hinauksen autollesi. Mikäli autossasi ilmenee tekninen vika, joka ei vaadi välitöntä korjausta eikä estä auton käyttöä, voit olla huoltoon yhteydessä vasta matkasi jälkeen. OP Kulku -palvelun käyttäjien tulee ottaa itse yhteyttä huoltoon kun taas OP Kulku Premium -palvelun käyttäjien tulee ilmoittaa asiasta OP Kulku -palvelun asiakaspalvelulle. OP Kulku Premium -palvelun käyttäjien osalta asiakaspalvelu varaa huoltoajan heidän puolestaan ja noutaa ajoneuvon huoltoon sovittuna ajankohtana.

Etkö löytänyt mieltäsi askarruttaneeseen kysymykseesi vastausta? Kysy chatistamme tai laita sähköpostia osoitteeseen: asiakaspalvelu@op-kulku.fi

Ja kun kaikki on selvää niin siirry valitsemaan juuri sinulle sopivaa OP Kulku -palvelua.

Tutustu autoihin

Vaikeaa löytää juuri se oikea?

Tiedämme tunteen. Ota rohkeasti yhteyttä, niin autamme sinua juuri oikeanlaisen auton valinnassa